הקדמה חשובה לגבי אוכל בברצלונה ובכלל בספרד

אוכל בספרד

כל מגזין תיירות שמכבד את עצמו, מחזיק לפחות כתבה אחת על כל יעד שמתחילה ב"איך לאכול כמו מקומי ב…". אז לפני שנמצא את המקומות של המקומיים, בואו נבין קודם איך הולך סדר היום של החבר'ה שחיים פה. הוא די שונה ממה שמוכר בארץ וכדאי להתעכב על זה לרגע, כי יש לזה השפעה לא מעטה על מי שמבקר כאן.

תוכן עניינים

לו"ז האוכל של הספרדי המקומי

ארוחת בוקר
הארוחה הכי פחות חשובה ביום.
מתרחשת בדרך כלל אי שם לפני 10 בבוקר.
היא כוללת קפה או תה ואיזה כריך עם חמון וגבינה או מאפה קטן. וכשאני אומרת כריך אני מתכוונת למשהו בגודל זערורי יחסית לכריכי רשת "ארומה", למשל. סוג של ביס או שניים.
המלצות על בתי קפה שווים – ממש בקרוב.

ארוחת צהריים
הארוחה הכי גדולה וחשובה ביום. בין 14-16.
הזדמנות מצוינת לתפוס ארוחה עסקית במחיר ממש משתלם.

ארוחת ערב
מתרחשת רק באזור 21-2230 ולכן רוב המסעדות שהן לא באזור התיירותי לא נפתחות לפני השעה 2030 לכל המוקדם.

מסעדת חבייר פליסייה סלואו פוד בברצלונה ענבל כבירי כרובית

מה זה אומר לגבי מי שבא לבקר?

שעות פתיחה – בגדול, הספרדים עושים הכל לאט. אין מה למהר. אפשר לקום מאוחר וללכת לישון סופר מאוחר. או להיפך. איך זה קשור לאוכל? או. אז אם אתם מסתובבים במרכז העיר ממש, כנראה שתמצאו אוכל 24/7. אבל אם קצת תתרחקו מכיכר קטלוניה, תגלו שלאוכל יש זמן. מוגדר. ראו לעיל. וכמו שהחנויות הולכות לשנ"צ בריאות, הרבה מהמסעדות נסגרות בצהריים ונפתחות שוב רק בערב. זה יכול להיות באזור 20-21.
אם אתם עם ילדים, צריך לקחת את זה בחשבון ותמיד לבדוק. שימו לב, שיש מסעדות שבגוגל יהיה כתוב שהן פתוחות רצוף, אבל המטבח שלהן יהיה סגור בין סרוויס הצהריים לערב ובינתיים יגישו שתייה וארוחות קלות בלבד.

אוכלים בנחת – מכירים את "לא לאכול, לבלוע"? מלצרים שיושבים על הראש ומחכים שתפנו את מקומכם? לא כאן. למעט מקומות עמוסים במיוחד, ויש כאלה, ברוב המקומות לא יצפו מכם לאכול מהר, יתנו לכם אפילו ללעוס ולבלוע בנחת, אם רק תהיה לכם סבלנות להמתין לבואן של המנות. זה עשוי לקחת קצת יותר זמן ממה שאתם מצפים. שוב – להורים לילדים קטנים, שימו בתיק משחקים ודפים לצביעה. לא יכול להזיק.

 

שאלת השאלות.

נתחיל מאיפה לא.

למשל, טריפ אדווייזור. חשיפת התרמית הלונדונית, היתה הוכחה מצערת לאמינות הירודה של האתר ואחרי שנחלתי בעצמי כמה אכזבות מהמלצות מעולות שם, הפסקתי לגמרי להשתמש בו.

מסעדות על שדרות הרמבלה – עד היום, עדיין לא ראיתי מסעדה ראויה לשמה שממוקמת על השדרה ההו-כה עמוסה ואני ממליצה בחום להתרחק ממנה ומכל מלכודות התיירים שהיא מלאה בהן.

אז איפה כן?
המלצות של חברים שאתם מכירים – זה תמיד הכי טוב. אם כי תמיד כשמסתמכים על המלצה יש איזשהו כשל מובנה בהמלצה על מקום שהתגלה במקרה. כי בעוד החבר, שהלך לתומו ברחוב ופתאום גילה בית קפה שכונתי מגניב ממש – היה נטול ציפיות לחלוטין – אתם מגיעים עם ההתרשמות החיובית שלו על המקום, כך שרף הציפיות שלכם גבוה בהרבה. מכאן אפשר מעט לעלות והרבה לרדת. אבל זו רק התפלפלות פילוסופית שלי עם עצמי.

קבוצות פייסבוק – יש הרבה קבוצות שעוסקות בטיולים בחו"ל בכלל ובברצלונה בפרט. מכירים את ויקי וכריסטינה? זה הזמן!

בלוגים – בתור כותבת של אחד כזה, אני חייבת להמליץ על בלוגים. מקור בלתי נדלה למידע יקר ערך.

איפה אני מוצאת בלוגים? חוץ מאשר בגוגל – בפינטרסט 🙂 נשמע אולי מפתיע, אבל הצלחתי להגיע משם לכל מיני בלוגים חביבים למדי. אני בדרך כלל מחפשת את היעד בשורת החיפוש וכך גם מקבלת את התמונות הכי יפות של המקום.
רצוי מאוד לחפש בלוגים בשפת המקום ולתרגם את הדפדפן. 

גוגל מפות – הופתעתי לגלות שיש להם המלצות שהתגלו כממש טובות בזמן האחרון. נכנסים למפות של גוגל, מאפסים את המפה למקום שלכם ולוחצים על "מה יש בסביבה".
אותי לא תראו במסעדה שיש לה דירוש של פחות מ-4. שימו לב למספר המדרגים ואת תמיינו את את חוות הדעת מהמאוחרת למוקדמת ותראו מה כתבו האחרונים שביקרו שם. 

צמחונים / טבעונים בספרד

נשמע כמו התחלה של מופע סטנד-אפ. או בקיצור, אוקסימורון.
אם קראתם את הפוסט איך הגעתי לספרד, אתם כבר יודעים שהביקור הראשון שלי בעיר בשנת מבאס קולינרית (חוץ מזה שהיה סופר קר!). זה היה בשנת 2006 והבטחתי לעצמי שעל אף מגניבותה הבסיסית והווייב הסימפטי למדי של העיר, כף רגלי לא תדרוך בה שוב עד שיהיה לי משהו ראוי לאכול בה. וכשאני אומרת ראוי, אני לא מתכוונת לסנדוויץ' של חמון וגבינה שהוציאו ממנו את החמון.

יצאתי ממנה בתחושה של פספוס, כי לא באמת נהניתי מהאוכל. חשוב לזכור, שזה היה טרום עידן הפייסבוק / Happy cow וכו'  – יותר עידן המפות מנייר וספרי לונלי פלאנט. והם לא היו ווג'י פרנדלי. בכלל.

אז היום, עשור פלוס קדימה, צמחונים (וטבעונים) ירגישו בברצלונה קצת כמו בשיר של סטינג Englishman in New York.

כתבתי פעם שלושה פוסטים על מסעדות מומלצות וידידותיות לצמחונים / טבעונים. 
חלק א
חלק ב
חלק ג

מאז הצטברו לי רשימות ארוכות של מסעדות אהובות. אולי אכתוב רשימה עדכנית בקרוב – אם זה מעניין אתכם, כתבו לי בתגובות.

כל הפוסטים על אוכל 

כתבה על אוכל בברצלונה שכתבתי למגזין גו טרוול 

ספרו לי איפה אתם מחפשים מידע על אוכל בספרד?

אתם כבר חלק מקהילת המטיילים ויקי וכריסטינה?

קהילה ייחודית שבה יש לכם הזדמנות למצוא את המקומות הכי טובים לאוכל / טיולים / אומנות, ממקומיים שגרים ממש שם 

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. שירה

    איזה אחלה פוסט!
    אני מהגרת חדשה בעיר 🙂 והפוסט הזה נכנס לסט הכנה למבקרים שלי שיגיעו!
    תודה!

  2. עומר

    שלום ענבל, ראשית אני חייב לציין שנהנתי מאוד לקרוא את הפוסט שלך. אני נשוי לאישה מקומית מתגורר בברצלונה ומכיר כבר לא מעט שנים את ספרד. איני מסכים עם הקביעה שלך שבספרד ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי פחות חשובה ביום. למעשה, הזנחת ארוחת הבוקר היא תופעה די חדשה בספרד ומקורה בחדירת אורח החיים המערבי יחד עם כניסת האוכל המתועש. נכון שהתייר הרגיל לא ימצא בקלות מקומות כאלה בעיר גדולה כמו ברצלונה. לא מדובר כאן בבתי הקפה ההיפסטרים בגרסיה, מסעדות הבוטיק בבורן או בתי המאפה הצרפתים באשמפלה – אותן מסעדות בונות על אנשים שמתחילים את יום העבודה שלהם במשרד ב-9:00 בבוקר. למקומות שעדיין מגישים ארוחות אמיתיות בבוקר צריך להגיע יחד עם רוברטו וצוות הניקיון שלו מהעירייה אחרי שהתחילו לעבוד מ-6 בבוקר או עם ג'אומה השוטר וחבריו מהמוסוס בתום/התחלת המשמרת.
    לעומת זאת, באזורים הכפריים יותר המצב שונה. שם עדיין יותר נהוג לאכול ארוחת בוקר מכובדת (בקטאלנית היא נקראת esmorzar de forquilla – "ארוחת בוקר עם מזלג"). גם כאן במרבית המקרים הקליינטים העיקריים באים ממגזר העובדים שמשקימים קום ועובדים בעבודות הכפיים: חקלאים, פועלים, קצבים וכו'. במסעדות העובדים הללו ניתן למצוא תפריט ארוחת בוקר מגוון: מסנדוויצ'ים מלאים בנקניקים וגבינות ועד מנות של בשר על האש, קטניות מבושלות, יין וקינוח. בימי שבת ישנם מקומות שמלאים עד אפס מקום כבר בשעה 9:00 בבוקר. יצא לי לבקר במסעדה בדלתא שמגישה לארוחת בוקר אווז עם תפוזים, צלופח במיץ, ארנב עם שבלולים, רגלי חזיר ועוד הפתעות. לסיכום, אני ממליץ לך לבדוק יותר לעומק את נושא ארוחות הבוקר בספרד ולגלות בתוכו עולם עמוס בחלבונים פחממות ואלכוהול – מבטיח לך שזו תיהיה חוויה אמיתית.

    1. Inbal Cabiri

      הי עומר, נעים מאוד.
      תודה רבה על התגובה שלך.
      אתה מדבר על משהו אחר ועל סגנון חיים אחר.
      ואתה יותר ממוזמן להעלות פוסט על ארוחות הבוקר שחווית בקבוצה ויקי וכריסטינה בברצלונה
      https://www.facebook.com/groups/1177559779089614/members/

  3. Lian

    פוסטים מושקעים! כל הכבוד!

    1. Inbal Cabiri

      תודה רבה, ליען! כיף לשמוע 🙂

כתיבת תגובה

הגעתם לסוף הפוסט, אבל יש עוד!

ענבל כבירי ברצלונה

ברצלונה – המלצות של מקומית

ברצלונה – המלצות של מקומית המלצות שלי לכתבה ברשת 13 – מה אני אוהבת בעיר. אתם כבר חלק מקהילת המטיילים ויקי וכריסטינה? קהילה ייחודית שבה

ענבל כבירי מסעדות מישלן 2024 ספרד כתבה הארץ

מדריך מישלן לשנת 2024

מסעדות מישלן בספרד לשנת 2024 כמיטב המסורת, גם השנה סיקרתי את טקס הגאלה שחשף את המדריך היוקרתי של המסעדות הנחשבות ביותר בספרד לשנה הקרובה. הזוכה

מגדלים אנושיים לה מרסה ברצלונה

פסטיבל לה מרסה בברצלונה – מדריך 2023

פסטיבל לה מרסה כמו שאתם כבר יודעות, אני נגד הגדרת מקומות ״חובה״ באופן כללי. אבל כשיש המלצה חמה, אני מגדירה אותה כחמה – ופסטיבל לה

מפת סנט קוגט

המפה שלי לסנט קוגט

ברוכים הבאות אם עברתם לאחרונה לסנט קוגט, יש לי משהו שיכול לסייע לכם. הכנתי מפת גוגל ובה נעצתי את המקומות הכי שווים שאני מכירה בסנט קוגט,

אל תפספסו אף פוסט חדש. הירשמו כאן

חיפוש לפי נושא

מכירים את אלה שיודעות תמיד לאן ללכת, איפה המקומות הכי שווים, הכי מעניינים והכי מעוצבים? אלו הן ויקי וכריסטינה.
מי אני? קראו כאן

צריכים עזרה בתכנון טיול לספרד?

דברו איתי

לעמוד הבלוג הראשי